Dublin, 2019. július 9.


Ma megkezdtem a dublini múzeumok felfedezését. Írországban az állami múzeumok ingyenesek, ráadásul a sulihoz sincsenek messze. Úgy döntöttem, hogy minden délelőttre betervezek 1-2 látnivalót – több nem fér az időbe, mert a múzeumok általában 9-10 kor nyitnak, a suli meg fél 2-kor kezdődik.
Elsőként a természettudományi múzeumot látogattam meg. Ez az ír sziget állatait mutatja be egy szinten, és a világ állatai egy másik szinten. Nagyon érdekes volt, bár én túl zsúfoltnak találtam.
Ezután átmentem az ugyanabban az utcában található nemzeti galériába. Ez viszont lenyűgöző volt. Egy gyönyörű XIX. századi épület, amelynek belső tere ultramodern módon van felújítva. És a festmények…Fra Angelico, Rembrandt, Picasso…csodálatos volt.
A suliban ma a YouTube –bal ismerkedtünk: hogyan lehet saját csatornát, és play listet létrehozni, illetve hogyan lehet ezeket megosztani másokkal. Rövid videót szerkesztettünk, majd a napot egy kellemes fotós feladattal zártuk. Megadott szempontok szerin kellett képeket készítenünk (én ehhez színhelynek a gyönyörű Stephen’s Greent választottam), majd a fotókat szerkesztettük és egy közös diasorba tettük fel a netre. Ehhez a Snapseed és a Google Slide alkalmazásokkal ismerkedtünk meg.
Folytatódtak a prezentációk is, ma a német kolléganők meséltek az iskolájukról. Érdekes volt, az egyikük egy északi elit iskolából jött, a másikuk egy dél-németországi középiskolából. Ő rengeteg problémáról beszélt, és nem is mutatott képeket…
Ma talán kevésbé fáradtam el, nagyon igyekszem lépést tartani a többiekkel.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Dublin, 2019. július 14.

Dublin, 2019. július 17.