Dublin, 2019. július 15.


Megkezdődött a mobilitás 2. hete. Hiába vártuk, nem történt módosítás az órarendünkben, így ezen a héten is délutáni óráink lesznek.
A délelőttöt a Trinity College-ban kezdtem, amely Írország legrégebbi egyeteme, könyvtárában egy 9. századi kódexet őriznek. Falai között kb. 500 éve folyamatos az oktatás – most, nyáron is tele volt különféle tanfolyamokon részt vevő egyetemistákkal, és persze túristákkal.
Innen a Wax Múzeumba mentem, amiről nem igazán tudtam, hogy micsoda, de a neve kíváncsivá tett. Ez is egyfajta panoptikum, de a Dubliniával ellentétben nem a történelemre fókuszál, hanem  inden más érdekességre. A Star Wars viaszfigurái melletti teremben Einstein fogadott, meg tudományos érdekességek. Aztán volt egy működő dinoszaurusz, kpróbálhattam egy pilóta ülést; majd végig sétálhattam Dublin történelmén, egy újabb teremben a kelta mitológia várt, mellettük pedig volt egy horror-folyosó zombikkal meg szörnyűséges hangokkal.
Szóval rendkívül eklektikus volt, de nagyon szórakoztató, igencsak kellett sietnem, hogy legyen időm ebédelni, meg időre beérni a suliba.
Az új csoportot egy Theresa nevű tanárnő vezeti. 11-en vagyunk, ebből 9 fő angoltanár… Luxemburgból heten jöttek, mindannyian ugyanabból az iskolából. Van még egy osztrák kolléganő, meg mi hárman magyarok.
A mai nap mindenki bemutatkozott; a második prezentáción is túl vagyok tehát. Egész jól ment, nem is izgultam nagyon.
A második hét mottója: „ There is an App!” – az előző héthez hasonlóan oktatási alkalmazásokkal fogunk foglalkozni.
Este egy magyar kolléganővel kisétáltunk a híres Temple Barba. Voltam már itt az előző hét elején is, jó volt bekukkantani a pubokba, hallgatni egy kis ír zenét.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Dublin, 2019. július 14.

Dublin, 2019. július 9.

Dublin, 2019. július 17.